Arg

Nu är jag så himla arg så att det inte är sant. Jag förstår inte vad det är för fel på vissa människor om jag ska vara riktigt ärlig.
 
Vad är det för idé med att kränka folk över internet? - Alla ungdomar i min ålder har med all säkerhet fått minst en kränkning av någon person, det kan vara någon man känner eller absolut inte har en aning om vem det är, via internet. Jag ska väl inte säga att jag är Guds barn och aldrig sagt något fult till någon eller så. Men principen.

Till exempel ordet "hora", som nu mera används det som ett skällsord. Men ordets egentliga betydelse är en person som byter ut sexuella tjänster mot pengar. Det vet ju alla om liksom. Ändå kan man få en kommentar helt random om att man är en hora? Varför det?

Det fick jag idag. Det var en kille som hade skrivit en taskig grej till en tjej på Facebook och jag skrev ju såklart ett svar, för jag tycker inte sådant är okej. Då fick jag tillbaka ett svar avslutat med "dumma hora". (Bra ordsförråd med..) Det var inte det som gjorde mig arg, för taskiga kommentarer har man ju tagit emot förut. Utan det var att jag hade absolut inte en blekaste aning om vem personen var, jag hade verkligen ingen aning. Men tydligen tyckte han att jag var en dum hora för att jag skrev ett svar till honom.

Det som gjorde mig mest arg i det hela är hur han kunde skriva ett sådant ord till någon han absolut inte visste vem det var. Vad har folk för uppfostran? Jag har i alla fall fått lära mig att elaka kommentarer använder man inte (klart att jag gjort det ändå) men absolut inte till helt okända personer. Okej om man skämtar med en kompis och kallar den fula saker, det är ju liksom på en annan nivå.

Men nu blev jag arg och var tvungen att skriva av mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0